maanantai 22. kesäkuuta 2015

Ruunaa-Suomussalmi

Aamu Ruunaalla alkoi aurinkoisena. Aamupalan jälkeen lähdimme parin tunnin patikointiretkelle Karhunpolulle. Kävimme kääntymässä Airovirran tulentekopaikalla, ja palasimme samaa reittiä takaisin retkeilykeskukselle. Matkaa kertyi 7,2 kilometriä. Reitillä maasto oli vaihtelevaa mutta helppokulkuista, polkua ja pitkospuita.

Kuvia Karhunpolulta.

Iltapäivällä valmistimme ruuat vaunulla ja syötyämme purimme leirin ja lähdimme jatkamaan matkaa.

Kuuden maissa saavuimme Suomussalmelle Kiantajärven leirintäalueelle. Täytyy sanoa, että ompa tämä kauniilla paikalla. Leirintämökeissä järvenrannalla oli melko monessa asukkaat, mutta vain muutama vaunu ja matkailuauto.
Saimme vapaasti valita paikan ja löysimmekin mieleisen järvenrannalta. Harvoin leirintäalueella on vapaita rantapaikkoja.
Tämä leirintäalue on kyllä ihan hauska kokemus, vähän kuin aikamatka -70 luvulle. Kaikki kyllä toimii, mutta vaatisi ehkä pientä päivitystä. Mutta kyllä näissä maisemissa yhden yön mukavasti viettää.

Kuvia leirintäalueelta. Lähellä oli poroaitaus, jota kävimme katsomassa.

Aamulla nokka kohti Kuusamoa ja kenties Pyhä-Luoston suuntaan. Mihin asti jaksamme kärriä huomenna vedellä, jää nähtäväksi.
Mukavaa täällä reissun päällä taas on, vaikka 80km/h nopeusrajoitus vaunua vedellen välillä puuduttaakin. Matka taittuu verkkaisesti, mutta mihinkäs tässä lomalla kiire olisi.

Huomenna päivä uusi, pysykää linjoilla!